U bent hier: Home Contact & Service

Goedemiddag, hoe kunnen we u helpen?

Geef hieronder aan waarmee we u van dienst kunnen zijn. We helpen u graag verder!

Contact met de ledenservice

Liever persoonlijk contact met een van onze medewerkers?

Bel ons tijdens kantooruren of stuur een e-mail:
leden@seniorweb.nl
030 - 276 99 65

Ik heb een

computervraag

Kies de hulp die bij u past
Sluiten

U hebt een computervraag

Per telefoon

Als lid kunt u ons bellen voor advies op werkdagen tussen 9-12u & 13-16u.Meer informatie

Via internet

U wordt via de website geholpen door een van onze vrijwilligers. Zonder extra kosten.Meer informatie

Aan huis

Een vrijwilliger komt bij u thuis om u te helpen met uw vraag. Wanneer het u uitkomt.Meer informatie

Bekijk alle hulpvormenAlle hulpvormen

Ik heb een

andere vraag

Uw vraag stellen
Sluiten

U hebt een andere vraag

Hebt u nog niet kunnen vinden wat u zocht? Stuur dan via het formulier uw vraag in.

  • Geef in het formulier zo duidelijk mogelijk aan wat uw vraag is.
  • Vermeld bij uw vraag uw lidnummer, zodat we u sneller kunnen helpen.

Wij streven ernaar uw vraag binnen twee werkdagen te beantwoorden. (Hebt u een computervraag? Die kunt u hier stellen.)

Ik wil

lid worden

Aanmelden
Sluiten

U wilt lid worden van SeniorWeb

Wat leuk dat u lid wilt worden van SeniorWeb! Als lid bent u verzekerd van praktische uitleg, online cursussen en persoonlijke hulp. Bekijk hier ons actuele lidmaatschapsaanbod en meld u online aan.

Wilt u zich liever telefonisch aanmelden?
Dat kan ook, bel dan met onze ledenservice op 030 - 276 99 65.

Gratis

Enter aanvragen

Aanvragen
Sluiten

U wilt een gratis exemplaar van Enter ontvangen

SeniorWeb maakt u stap voor stap wegwijs in de digitale wereld. Bent u nog geen lid van SeniorWeb en wilt u kennismaken met Enter, het computertijdschrift dat SeniorWeb-leden elk kwartaal ontvangen? Dan kunt u via dit formulier een gratis exemplaar aanvragen (maximaal één exemplaar per persoon per twaalf maanden).

Ik zoek

jullie adres

Bekijk contactgegevens
Sluiten

Adres & route

Postadres
Postbus 222
3500 AE Utrecht
Bezoekadres
Christiaan Krammlaan 8
3571 AX Utrecht

Uw bezoek
Het kantoor van SeniorWeb bevindt zich op de 1e verdieping van het gebouw Krammstate. Er is een lift aanwezig. Bekijk de locatie op Google Maps.

Parkeren
Op het parkeerterrein van het gebouw kunt u gratis parkeren. Er is een gehandicaptenparkeerplaats naast de deur. Buiten het terrein (aan de andere kant van het plantsoen) is het betaald parkeren

Leslocaties
Zoekt u een leslocatie van SeniorWeb in de buurt? Bekijk dan de pagina Computerles in de buurt.

Christiaan Krammlaan 8

Ik heb een

klacht

Melding maken
Sluiten

U hebt een klacht

Wat vervelend dat u niet tevreden bent. Wij helpen u graag verder. Als u aan ons uw klacht wilt doorgeven kan dat via dit formulier.

Hoe wij met klachten omgaan en welke procedure we hierin aanhouden, staat beschreven in onze klachtenregeling.

Veelgestelde vragen

Hieronder ziet u de veelgestelde vragen van onze leden. Misschien staat uw vraag er ook bij? ls eerst worden de vijf meest gestelde vragen getoond, maar u kunt hieronder ook een specifiek onderwerp selecteren.

Ik heb een vraag over:

Zit uw vraag er niet bij?

Bel ons tijdens kantooruren of stuur een e-mail:

PCHulp

Wat is PCHulp en welke hulp kan ik krijgen?

PCHulp is de computerhulpdienst voor leden van SeniorWeb. Onze vrijwilligers helpen u op weg bij uw digitale problemen. Of het nu om uw Windows-pc, tablet, Mac of smartphone gaat. U wordt geholpen door leeftijdgenoten in begrijpelijke taal.   
 
Soms kan uw digitaal probleem niet worden opgelost. In dat geval verwijzen wij u graag door naar een andere vorm van computerhulp of ondersteuning. 
 
Let op: PCHulp is alleen beschikbaar voor leden van SeniorWeb. Nog geen lid? Op onze website vindt u meer informatie over de voordelen van het SeniorWeb-lidmaatschap.

Zijn er ook zaken waarvoor ik niet bij PCHulp terecht kan?

Ja, u kunt niet voor alle computerhulpvragen terecht bij PCHulp. Hieronder leest u waar wij niet in voorzien: 

  • Wij helpen u bij uw digitale problemen. Wilt u graag een cursus volgen of meer leren over uw computer, tablet of smartphone? Dan kunt u terecht bij een SeniorWeb Leslocatie bij u in de buurt. Bent u lid van SeniorWeb kunt u ook gebruik maken van Leren aan Huis.
  • PCHulp verricht geen reparaties aan defecte computers of randapparatuur. De computerkast mag niet worden geopend door onze vrijwilligers.
  • PCHulp kan niet bemiddelen bij problemen met uw leveranciers van computers en internet.
  • PCHulp levert geen (nieuwe of gebruikte) apparatuur, onderdelen of software.
  • PCHulp installeert geen nieuwe internetpakketten van uw provider.

    Wat is het verschil tussen de verschillende PCHulp-diensten?

    U kiest de vorm van hulp die bij u past: via internet, per telefoon of aan huis.  
     
    PCHulp per Telefoon (ma-vr van 9.00-12.00 uur en 13:00-16:00 uur, € 0,20 per minuut bovenop het normale beltarief)   
    Bij PCHulp per Telefoon wordt u direct geholpen. U ontvangt een advies van een SeniorWeb-vrijwilliger over wat u het beste kunt doen in het geval van uw digitaal probleem. Het is ook mogelijk dat u wordt doorverwezen naar PCHulp aan Huis of naar een andere vorm van computerhulp of ondersteuning. Bij PCHulp per Telefoon kan er voor u, als u dat wilt, een afspraak voor PCHulp op Afstand gemaakt worden, waarbij een vrijwilliger op afstand meekijkt op uw computerscherm. 

    PCHulp via Internet (24 uur per dag en 7 dagen per week, kosteloos) 
    U stelt uw digitale hulpvraag aan een SeniorWeb-vrijwilliger via het vraagformulier op de website. Uw vraag wordt binnen enkele werkdagen beantwoord. U ontvangt zo spoedig mogelijk een bericht via e-mail. Het antwoord staat dan voor u klaar bij Mijn vragen op de website van SeniorWeb. 

    PCHulp aan Huis (tegen een onkostenvergoeding van € 5,60 per uur met een maximum van € 25,- per keer. Hierbij komen eventueel reiskosten à € 0,23 per kilometer (auto) en eventueel aantoonbare parkeer- en tolkosten, of de kosten van openbaar vervoer, tweede klasse)   
    Bij PCHulp aan Huis komt een SeniorWeb-vrijwilliger u thuis helpen bij uw digitaal probleem. Hij of zij probeert het probleem te verhelpen. Wanneer dat niet lukt, wordt u doorverwezen naar een andere vorm van computerhulp of ondersteuning. Als u PCHulp aan Huis hebt aangevraagd, wordt u binnen enkele werkdagen gebeld voor een afspraak.

    Computer-APK (tegen een onkostenvergoeding van € 5,60 per uur met een maximum van € 25,- per keer. Hierbij komen eventueel reiskosten à € 0,23 per kilometer (auto) en eventueel aantoonbare parkeer- en tolkosten, of de kosten van openbaar vervoer, tweede klasse)
    Is uw Windows-computer toe aan een opschoonbeurt of is deze erg langzaam? Vraag dan een computer-APK aan. Een SeniorWeb-vrijwilliger komt dan bij u thuis en helpt u met updaten, opschonen en een veiligheidscheck van uw Windows 10 of 11 computer.   

    Welke vorm van PCHulp past bij mij?

    PCHulp via Internet Kunt u aan de hand van aanwijzingen via e-mail zelf uw digitaal probleem verhelpen? Vraag dan advies bij PCHulp via Internet door het vraagformulier op de website in te vullen. Uw vraag wordt door een SeniorWeb-vrijwilliger binnen enkele werkdagen beantwoord.

    PCHulp per Telefoon Weet u niet of uw digitaal probleem ernstig is, of weet u niet zeker wat u moet doen? Bel dan PCHulp per Telefoon (ma-vr van 9.00-12.00 uur en 13:00-16:00 uur, € 0,20 per minuut). U ontvangt een advies van een SeniorWeb-vrijwilliger over wat u het beste kunt doen, of u wordt doorverwezen naar PCHulp op Afstand, aan Huis of naar een andere vorm van hulp of ondersteuning. 

    PCHulp aan Huis Wilt u graag thuis geholpen worden met uw digitaal probleem? Dan kunt PCHulp aan Huis aanvragen door het vraagformulier op de website in te vullen. Een SeniorWeb-vrijwilliger probeert bij u thuis het computerprobleem te verhelpen. Wanneer dat niet lukt, wordt u doorverwezen naar een andere vorm van hulp of ondersteuning. 
    U ontvangt PCHulp aan Huis tegen een onkostenvergoeding van € 5,60 per uur met een maximum van € 25,- per keer. Hierbij komen eventueel reiskosten à € 0,23 per kilometer (auto) en aantoonbare parkeer- en tolkosten, of de kosten van openbaar vervoer, tweede klasse. Wanneer u PCHulp aan Huis hebt aangevraagd, wordt u binnen enkele werkdagen gebeld voor een afspraak. 

    Computer-APK Is uw Windows-computer toe aan een opschoonbeurt of is deze erg langzaam? Vraag dan een computer-APK aan door het vraagformulier op de website in te vullen. Een SeniorWeb-vrijwilliger komt dan bij u thuis en helpt u met updaten, opschonen en een veiligheidscheck. Als SeniorWeb-lid kunt u één keer per jaar voor uw Windows 10 of 11 computer een APK aanvragen.
    U ontvangt een computer-APK tegen een onkostenvergoeding van € 5,60 per uur met een maximum van € 25,- per keer. Hierbij komen eventueel reiskosten à € 0,23 per kilometer (auto) en aantoonbare parkeer- en tolkosten, of de kosten van openbaar vervoer, tweede klasse. Wanneer u een computer-APK hebt aangevraagd, wordt u binnen enkele werkdagen gebeld voor een afspraak.

    Hoe vraag ik PCHulp aan?

    U kunt zo een vraag indienen via onze website:

    Nadat u het formulier voor PCHulp via Internet of PCHulp aan Huis hebt verstuurd, ontvangt u per e-mail een bevestiging dat uw aanvraag is ontvangen. U kunt bij Mijn vragen op de website van SeniorWeb controleren of uw aanvraag is verwerkt. 

    Zijn er kosten verbonden aan PCHulp?

    PCHulp via Internet is gratis.

    PCHulp per Telefoon kost € 0,20 per minuut, met een starttarief van € 0,0454, plus de gebruikelijke belkosten, met een maximum van € 10,00 per gesprek.

    PCHulp aan Huis hanteert een onkostenvergoeding van € 5,60 per uur met een maximum van € 25,- per keer. Hierbij komen eventueel reiskosten à € 0,23 per kilometer (auto) en aantoonbare parkeer- en tolkosten, of de kosten van openbaar vervoer, tweede klasse. U rekent af met de vrijwilliger. Hetzelfde geldt voor computer-APK, die door vrijwilligers van PCHulp aan Huis wordt doorgevoerd.

    Wie komt er bij mij thuis om me te helpen?

    PCHulp werkt met geregistreerde vrijwilligers. Zij hebben ruime ervaring met gangbare digitale problemen. De vrijwilligers van PCHulp aan Huis, computer-APK en Leren aan Huis legitimeren zich bij elk huisbezoek met een SeniorWeb-legitimatiepas. Wanneer de pas niet getoond wordt, kunt u hierom vragen.

    Wat zijn de voorwaarden van PCHulp?

    De voorwaarden van PCHulp vindt u in de algemene voorwaarden PCHulp.

    Waarom wordt er geen contact met mij opgenomen na een hulpaanvraag?

    Het kan zijn dat uw actuele gegevens niet bekend zijn bij ons. Om u PCHulp te kunnen geven, heeft SeniorWeb uw e-mailadres of telefoonnummer nodig. Via Mijn lidmaatschap vindt u een overzicht van de bij ons bekende gegevens. Pas indien nodig uw gegevens aan.  

    Het starten van een PCHulp op Afstand-sessie met Quick Assist

    Voor het verlenen van PCHulp op Afstand maken we vaak gebruik van het programma Quick Assist. Hieronder leest u hoe een hulpsessie gestart kan worden als u een van onze vrijwilligers aan de telefoon hebt.

    1. Klik links onder in uw scherm op Start: windows start
    2. Laat uw muis los en type op uw toetsenbord de woorden Quick Assist.
    3. Klik op Quick Assist.
       start menu zoek

    4. In het volgende venster ziet u onder andere Hulp vragen.
       Quick assist hulp vragen

    5. Vul bij Code van assistent de code in die de vrijwilliger noemt, en klik op Verzenden.
      Quick Assist code invoeren
       

    6. Klik in het volgende scherm op Toestaan.
       
      quick assist toestaan-2

    7. Uw computer zal nu verbinding maken met onze vrijwilliger. Soms kan dit even duren.




    Zit uw vraag er niet bij?

    Bel ons tijdens kantooruren of stuur een e-mail:

    naar boven