Bestand delen OneDrive
Artikel
OneDrive is een vast onderdeel van Windows. Je kunt er gemakkelijk bestanden mee delen. Gewoon via de Verkenner.


Bestand delen via OneDrive
- Open de Verkenner.
- Ga naar de OneDrive-map.
- Klik met de rechtermuisknop op het bestand.
- Klik op OneDrive > Delen.
- Het deelvenster verschijnt. Vul naast 'Aan' het e-mailadres in van de ontvanger.
- Typ eventueel bij 'Bericht' een boodschap voor de ontvanger.
- Standaard kunnen ontvangers het document bewerken. Wilt u dit niet? Maak er dan een 'alleen lezen'-document van.
- Klik op Iedereen met de koppeling kan bewerken.
- Klik onder 'Meer instellingen' op Kan bewerken.
- Klik op Kan weergeven.
- Klik op Toepassen.
- Klik op Verzenden.
De ontvanger krijgt een mail. Daarin staat uw naam plus een link naar het gedeelde bestand. Een Word- of Excel-document opent in de online versie van Word of Excel.
Bestanden delen die niet in OneDrive staan
Ook bestanden op de computer buiten de OneDrive-map kunt u delen. Dan moet u ze wel eerst verplaatsen naar de OneDrive-map.
- Open de Verkenner.
- Ga naar een bestand dat u wilt delen.
- Klik met de rechtermuisknop op het bestand.
- Klik op OneDrive > Verplaatsen naar OneDrive.
Het bestand staat in de hoofdmap van OneDrive. De Verkenner opent deze map. Nu kunt u het bestand delen zoals hierboven beschreven.
Bent u geholpen met dit artikel?
Laat weten wat u van dit artikel vond, daarmee helpt u de redactie van SeniorWeb én andere gebruikers van de website.
Bekijk meer artikelen met de categorie:
Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb
Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.